Despre Email Marketing

Distribuie acest articol

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Cum faci oamenii să-ți deschidă și citească mailurile? Oare chiar a murit email marketingul în 2022?

Sunt sigur că ai auzit de email marketing, ba mai mult, cu siguranță ești abonat la unul sau mai multe newsletter cu informație valoroasă pentru tine.

Astăzi vom povesti despre:

  • Ce este email marketingul?
  • Statistici și trenduri din piață
  • Cum faci o strategie de email marketing pas cu pas?

Ce este Email Marketingul?

Marketing-ul prin email este procesul prin care transmiți e-mailuri comerciale unei „liste de abonați” care în mod expres și-au dat acordul pentru a primi scrisorile tale.

Am accentuat importanța acordului de la destinatar, pentru că trimiterea emailurilor către persoanele fizice, în lipsa acestuia este o încălcare a legii.

Email marketing-ul este un instrument versatil și îți permite să informezi, generezi conversii, sau să construiești și crești o comunitate în jurul brandului tău.

Statistici și trenduri din piață

Într-un studiu realizat de DMA în 2019, s-a ajuns la concluzia că la fiecare 1$ investit în email marketing primești un venit de 42$. 


Tot în 2019, Campaign Monitor în cadrul unei cercetări a stabilit că email marketingul este instrumentul cu cel mai mare ROI pentru businessurile mici.

Acest grafic ne arată numărul utilizatorilor de email din 2017 cu estimări până în 2024.

Cum facem email marketing corect?


Înainte de a trimite primul e-mail cititorilor tăi, există o serie de acțiuni pe care îți recomand să le implementezi:

  1. Creează o strategie de email marketing

Aceasta trebuie să cuprindă câteva elemente importante:
Definește avatarul cititorilor tăi, pentru a te asigura că scrii ce trebuie – cui trebuie
Seteaza-ti obiectivele (KPI), cel mai ușor e să verifici statisticile disponibile pe google referitoare la industria ta. Astfel vei avea un punct de pornire și vei putea aproxima rezultatele la care te poți aștepta.
– Alege tipul de campanii și de informație pe care vrei să o trimiți cititorilor tăi. E bine să diversifici cât mai mult mailurile tale, oferind atât content comercial, cât și educativ, de informare, precum si instrumente ce oferă valoare cititorilor tăi, ș.a.
– Stabilește cât de des vrei să le scrii oamenilor din lista ta și spune-le și lor asta, în așa fel vor ști la ce să se aștepte. Evident, în timp vei face schimbări la frecvența campaniilor de email marketing pentru a te adapta comportamentului cititorilor tăi.

  1. Alege o modalitate prin care vei construi și crește lista ta de abonați. 

Evident, pentru a face email marketing, trebuie să colectezi acele adrese de email. Iată câteva idei care te vor ajuta în acest sens:
Creează un lead magnet. Un lead magnet este o informație/produs/serviciu care aduce valoare viitorilor tăi cititori, pe care îl oferi gratuit, în schimbul adresei lor de email. Aceste lead-magnet-uri pot îmbrăca mai multe forme: ebook, cercetare, info-grafic, toturial, webinar, curs, ș.a.
Creează un opt-in care oferă o experiență frumoasă pentru utilizator. Opt-inul este acel formular sau element în care persoana își va lăsa datele pentru a se înscrie în lista ta de email marketing. Practic, aceasta va pune baza comunicării voastre și de aceea e foarte important să fie un proces rapid și clar.
Ține cont de un design atractiv, aerisit, nu cere prea multe date, creează o pagină de mulțumire și asigură-te că lucrează bine.

Acum să trecem la procesul de trimitere a primelor emailuri:

  1. Alege tool-ul de email marketing pe care il vei folosi. 


Pe piața poți găsi sute sau chiar mii de soluții pentru acest proces, trebuie să o alegi pe cea care se pliază cel mai bine pe obiectivele tale și are cel mai bun raport output/preț.
Pentru a face o alegere cât mai bună îți recomand să atragi atenția la următoarele aspecte:
– Posibilitatea segmentării;
– Automatizări;
– Posibilitate de A/B testing integrată;
– Tool-uri pentru analiză;
– Șabloane pentru crearea emailurilor, paginilor de aterizare, formularelor;
– Support;
Printre cele mai cunoscute tool-uri de email marketing (numite în engleză ESP) sunt: mailchimp, sendinblue, salesforce.

  1. Creează emailuri care arată bine și aduc valoare cititorilor.


Crează copy-ul folosind brandbook-ul, dar în același timp vorbind în limba cititorilor.
Folosește imagini relevante, care atrag atenția și de mărimi potrivite pentru diferite tipuri de device-uri;
Folosește un CTA clar cu acțiunea pe care vrei să o facă cititorul;
Alege perioada cand cititorii tăi sunt cei mai activi și experimentează continuu până îți dai seama de timpul potrivit pentru trimiterea e-mailului.
Nu uita de subiect, anume acesta poate fi elementul care-l va convinge pe cel care a primit mailul să devină cititor.
Personalizează emailurile tale – ESP îți permit foarte ușor să adaugi numele sau alte detalii pe care le deții despre persoanele cărora le scrii. Poți folosi mesaje personalizate pentru oamenii dintr-o anumită zonă geografică, religie, persoane care au o anumită zodie ș.a.

  1. Folosește segmentările în funcție de etapa din funnel. 

Acest aspect este foarte important pentru că persoanele care abia s-au abonat la newsletter-ul tău, cele care sunt pe punctul de a se converti și cei care deja au beneficiat de produsul sau serviciul tău necesită abordări și respectiv mesaje diferite.
E important să împarți audiența în funcție de etapa în procesul de conversie, iar în interiorul fiecărui segment mai poți împărți în funcție de sex, vârstă, locație, interese sau alte filtre care sunt importante pentru business-ul tău.

  1. Folosește automatizările, acestea te vor scăpa de o tonă de timp și lucru. 

După ce ai făcut segmentările, poți folosi automatizarile pentru a trimite email-uri personalizate pentru audiențele create de tine.
Cum lucrează aceste automatizări? Setezi anumite evenimente cheie, care declanșează trimiterea unui mail. De exemplu, în momentul când cineva s-a înscris la newsletterul tău – primește automat o scrisoare electronică de mulțumire și bun venit – acest tip de automatizare se numește autorespond.

Dacă vrei să o faci și mai profi, poți crea workflow-uri. Acestea sunt o serie de automatizări de mesaje care lucrează după același model descris mai sus, însă pot fi grupate în serii mai lungi de autorespunduri în funcție de anumite scenarii.

Exemplu: cineva a completat un formular pentru a primi o ofertă de preț. Tu poți seta un workflow prin care odată ce persoana va primi oferta va mai primi ulterior un alt email în funcție de scenariile pe care le setezi.
Dacă nu a citit mailul timp de 2 zile, îi trimiți un reminder. Dacă l-a citit și nu a răspuns, îi ceri un feedback. Dacă l-a citit și a refuzat oferta, vei încerca să afli care este cauza.

Acum că știi cum creezi campanii de email marketing, vrem să-ți reamintesc cât de important e să respecți legislația, să nu trimiți emailuri persoanelor care nu ți-au dat acordul să o faci și să nu încalci prevederile CAN-SPAM și GDPR.

Fii la zi cu noutățile

Vezi mai multe articole

Email Marketing

Despre Email Marketing

Cum faci oamenii să-ți deschidă și citească mailurile? Oare chiar a murit email marketingul în 2022? Sunt sigur că ai

SEO

Hai să facem SEO

Ce trebuie să fac ca afacere mea să apară pe prima pagină a căutărilor în Google? Pot să apar acolo

Vrei să-ți crești afacerea?