Hai să facem SEO

Distribuie acest articol

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Ce trebuie să fac ca afacere mea să apară pe prima pagină a căutărilor în Google? Pot să apar acolo chiar de mâine?

Astăzi vom povesti despre:

  • Ce este SEO?
  • Statistici și trenduri din piață
  • Cum lucrează SEO?
  • Care sunt factorii care influențează poziția mea în rezultatele căutărilor? Și sfaturi pentru a o îmbunătăți.

SEO – vine de la Search Engigne Optimisation și este procesul prin care îmbunătățești vizibilitatea siteului tău în motoarele de căutare (google, bing, yandex ș.a.)

Conform statisticii celor de la Hubspot, SEO aduce cu 1000% mai mult trafic organic decât social media.

Același studiu mai arată câteva statistici intersante: Dintr-un grup de oameni care-și fac cumpărăturile online, 51% au declarat ca înainte de a face o achiziție, se informează intens pe Google despre aceasta. 

Căutările care conțin „de unde cumpăr” și „în apropierea mea” au crescut cu 200% în ultimii doi ani.

Acești factori, precum și alții despre care puteți citi în cercetările efectuate de companiile specializate, ne indică faptul că optimizarea pentru motoarele de căutare devine din ce în ce mai importantă pentru businessul tău.

Hai să aflăm cum funcționează acestea:

Motoarele de căutare folosesc niște boți, numiți crawleri, care scanează site-ul tău și colectează informații pe care ulterior le introduc într-un catalog de tip index. Pentru un exemplu mai practic, imaginează-ți că acest index, este ca un dulap cu rafturi pe care sunt așezate multe-multe cărți. Iar in momentul în care cauți ceva pe Google, cel din urmă se uită pe acele rafturi și alege cărțile care au tangență cu căutarea ta.

Acest proces este de fapt mult mai amplu, pentru că motorul de căutare știe exact ce informație se păstrează pe fiecare pagină de pe raft și folosind algoritmi complecși aranjează informația într-o ierarhie pe care o consideră el ca fiind cea mai valoroasă pentru tine.

Astfel, algoritmul analizează paginile cu ajutorul unei serii de parametri (numiți ranking factors), și în funcție de cât de bine stă pagina la fiecare capitol primește un anumit loc în listă.

Printre cei mai importanți factori de ranking se numără:

1) Un site sigur și accesibil, astfel încât crawlerii motoarelor de căutare să poată analiza pagina ta într-un mod cât mai simplu și intuitiv, exact cum ar face-o un simplu om.

Astfel, pentru a ajuta acești boți trebuie să te asiguri că: 

  • Site-ul are un cod „curat” și logic aranjat
  • Există fișierul text robots, care ajută Google să știe de unde poate extrage informația
  • Ai un sitemap în care sunt incluse toate linkurile necesare
  • Ai instalat un certificat SSL

2) Site-ul tău e adaptat pentru dispozitivele mobile

În ultimii câțiva ani traficul de pe dispozitivele mobile, precum și numărul achizițiilor făcute de pe acestea au crescut enorm.
De aceea e foarte important să respecți următoarele recomandări:

  • Site-ul să fie responsive și să se adapteze automat mărimii dispozitivului de pe care este accesat;
  • Meniuri și elemente ușor accesibile pentru dispozitivele touch cu ecran mic;
  • Dimensionarea corectă a textului astfel încât să fie citibile de pe ecranele dispozitivelor mici;

Pentru a verifica cat de bine e optimizat site-ul tau pentru dispozitivele mobile puteți folosi un tool create de cei de la Google exact pentru acest scop.
Link-ul spre el îl veți găsi în descriere. https://search.google.com/test/mobile-friendly 

3) Viteza de încărcare

Este foarte important ca site-ul tău să se încarce rapid pentru a conferi o experiență plăcută utilizatorilor. Totodată, Google declară că viteza de încărcare este unul din cei mai importanți factori SEO.

Pentru a primi recomandări și a vedea cât de bine este optimizată viteza de încărcare a paginii poți folosi un alt tool de la Google. Link-ul îl găsești sub acest video.

https://search.google.com/search-console/about

4) Conținut optimizat

După cum am explicat anterior, Google folosește cuvinte pentru a efectua căutări pe acele rafturi, asta înseamnă că și cărțile/paginile trebuie să conțină acele cuvinte pentru a putea fi găsite. 

Câteva recomandări pentru a putea fi găsit cât mai ușor de motoarele de căutare:

  • Nu prelua content de pe alte site-uri/surse. Google știe foarte bine când ai făcut copy-paste dintr-o sursă și penalizează acest fapt. Pentru a avea un ranking cât mai bun, generează content unic, nou, corect formulat atât gramatical cât și tehnic. Dacă nu o poți face singur îți recomand să colaborezi cu un freelancer sau o agenție.
  • Nu insista pe cuvintele cheie în exces. Motoarele de căutare se prind când încerci să folosești aceleași cuvinte de prea multe ori în speranța că vei fi amplasat mai sus în rezultatul căutărilor. Îți recomandăm să folosești sinonime sau cuvinte de înlocuire pentru a evita utilizarea excesivă.

5) RankBrain

Rank Brain este numele unui algoritm cu inteligență artificială introdus de Google în 2015 pentru a cuantifica experiența utilizatorului pe site.

Ce face acest RankBrain? Foarte simplu, el studiază anumite statistici legate de experiența utilizatorului pe site:

  • Rata de click este raportul dintre numărul aparițiilor site-ului tău în rezultatele căutării și numărul de click-uri spre site. Practic, Google cercetează dacă utilizatorii se arată interesați de apariția site-ului tău în lista rezultatelor căutării.
  • Timpul petrecut pe site: Google vrea să știe care e media perioadei de timp petrecută de utilizatori pe site-ul tău. De ce ar avea nevoie de această informație? – Pentru că o perioadă mai lungă de timp arată că oamenii au un interes pentru conținutul tău, deci acesta reprezintă calitate și merită un loc în capul listei de căutări.
  • Bounce-Rate – acesta reprezintă raportul dintre oamenii care au dat click pe site-ul tău în rezultatele căutărilor și imediat ajunși pe site au ieșit sau au revenit la căutări într-o perioadă foarte scurtă fără a face vreo acțiune pe site 

Pentru a evita penalizări in legatura cu factorii menționați mai sus trebuie să ai un site cu o navigare ușoară și intuitivă și un conținut care oferă valoare utilizatorilor.

6) Link-urile

Internetul este construit pe miliarde de legături, de aceea pentru Google și alte motoare de căutare link-urile sunt extrem de importante.

Există 3 categorii de link-uri care îți pot îmbunătăți locul în rezultatele căutărilor:

  • Inbound (numite și backlinks) – aceste linkuri constituie linkurile spre site-ul tău care vin de pe alte site-uri. Un exemplu practic ar fi: dacă tu scrii articole despre marketing, iar un alt site preia informație din blogul tău, menționându-te ca autor și folosind adresa spre acel articol – motoarele de căutare te percep ca fiind o sursă valoroasă.
    E important să menționez că autoritatea site-ului care te citează are un rol important. Google îți va oferi mai multe puncte dacă site-ul care te citează este unul care la rândul său aduce valoare și e perceput ca fiind bine optimizat.

    Foarte des acest tip de citări sunt cumpărate contra cost pe diferite site-uri cu o autoritate mare, există o mulțime de platforme de pe care puteți face astfel de achiziții.

  • Outbound, sunt exact inversul celor de mai sus. Practic, sunt link-urile externe pe care le folosești pe site-ul tău. Îți recomandăm să folosești doar surse sigure și să nu o face în exces.
  • Internal – sunt linkurile interne care fac legături dintre diferite pagini ale site-ului tău. Este important ca aceste legături să fie cu adevărat valoroase pentru utilizatori și să nu fie în exces. De exemplu, dacă scrii un articol despre alegerea corectă a încălțămintei pentru alergat, iar anterior ai scris un alt articol despre greșelile în timpul alergatului, ai putea să-l folosești ca internal link, pentru că s-ar putea să fie de ajutor cititorilor tăi.

Sunt încă foarte multe aspecte importante pentru optimizarea în motoarele de căutare. De aceea îți recomandăm să te informezi bine la acest capitol înainte de a trece la practică sau să colaborezi cu un specialist pentru a avea cele mai bune rezultate.

Fii la zi cu noutățile

Vezi mai multe articole

SEO

Hai să facem SEO

Ce trebuie să fac ca afacere mea să apară pe prima pagină a căutărilor în Google? Pot să apar acolo

Campanii PPC

Misterul campaniilor PPC

Facem reclamă plătită deja de 3 zile, unde-s rezultatele? Mai merită să faci reclamă plătită pe această piață fiind atât

Vrei să-ți crești afacerea?